Projekt realizowany w ramach programu Erasmus
PROJECT #EULABRPG
LagGDR, together with partner organizations MTU (IR), Consorzio Ro.Ma. (IT), PASCAL English School Lemesos (CY), X LO im. I.J. Paderewskiego w Katowicach (PL), Βαρδάκειος Σχολή Ερμούπολης (GR) are moving towards game design for teachers and teenagers!
Thanks to the European Erasmus+ project (2023-1-IE01-SCH-000158117) we started a project based on the LabGDR method to teach high school teachers in Greece, Ireland and Poland how to role-play in order to enhance students’ soft skills and learning and to write together a real #edurpg manual!
In these years of planning we have collected and will collect dozens and dozens of inputs from education professionals, now... dice in hand, let’s go play!
Jano Studio will write the plots for three adventures that we will first explain to teachers and then, through our #method, teach them how to deliver it to their students!
The chosen themes will be those related to the ability to work in a group, enhancing empathy and assertiveness in young people, through ad hoc narratives and meta-techniques capable of stimulating the adolescent’s imagination in such a way as to lead them to reason about actions and emotions.
Without forgetting the epic fantasy and fun!
Więcej informacji na temat celu projektu realizowanego w ramach programu Erasmus+ można znaleźć w linku
Zapraszamy do zapoznania się z wiadomościami.
Autor: Bernadeta John-Jankowska 2024-04-12
I Międzynarodowe spotkanie w ramach projektu Erasmus+
W dniach 04-05.12.2024 X LO było gospodarzem I Międzynarodowego spotkanie w ramach projektu Erasmus+ wdrażanego pod nazwą „EUropean LABoratories of Role-Play Gaming to promote school social and emotional culture”. W czasie spotkania koordynator projektu, Munster Technological University (Irlandia) wraz z organizacjami partnerskimi Consorzio Ro.Ma (Włochy), PASCAL English School Lemesos (Cypr), Labgdr(Włochy) i X LO im. I.J. Paderewskiego w Katowicach planowali działania na dwa lata realizacji projektu, który koncentruje się na promowaniu włączenia społecznego na poziomie uczniów, nauczycieli i rodziców oraz rozwijaniu kompetencji w zakresie umiejętności społecznych, odporności oraz poprawie samooceny i poczuciu własnej skuteczności. Projekt zakłada stworzenie gier typu Role Play Gaming (TTRPG) rozwijających kompetencje emocjonalne i indywidualne uczniów oraz promujących włączające i wspierające środowisko szkolne.
Autor Bernadeta John-Jankowska 2024-04-10